Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

15 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Hello!!

Dat is alweer een hele tijd geleden dat ik geschreven heb. Jullie zullen wel denken, is ze daar nog wel?! ;) Nou, zeker ben ik hier nog wel!

Waar zal ik eens beginnen..?

Wat de meeste misschien al wel weten, op 29 september rond 4 uur sta ik weer op Nederlandse bodem! :D
2 weken geleden heb ik m’n vluchten geboekt.
Ik vlieg die ochtend om 10:20 uur van Guernsey naar Gatwick. Hier ben ik om 11:15 uur en om 13:55 uur gaat m’n vlucht naar Amsterdam!
Ben stiekem al een beetje aan het aftellen, maar eigenlijk wil ik nu nog niet weg, haha! Maar gelukkig ben ik hier nog ongeveer 11 weken!

Vandaag zijn we precies 3 maanden hier! Tijd gaat echt heel snel. Zaterdag over 3 weekjes gaat Sol jammer genoeg al naar huis. Die zondag komen pap en mam voor een week hier! :D Als zij weer weg gaan, hoef ik nog maar 6 weekjes en dan zit het er alweer op :(

Maar goed, wat heb ik de na 28 juni gedaan, nadat ik m’n laatste blog heb geschreven!? ;)

Natuurlijk hebben we de finale van het EK gekeken, was een gezellige avond.

Dinsdag 1 juli ben ik met een aantal collega’s: Tanja, Denise, Magda, Anna, Kath, Clare en Simon naar Herm geweest. In het begin zag het er niet echt uit dat het mooi weer zou worden, het was erg bewolkt en het waaide een beetje. We hebben even bij de Mermaid Tavern wat gegeten op Herm om op de zon te wachten, haha! En warempel, rond 12 uur kwam de zon tevoorschijn en zijn we naar Shell Beach gaan lopen! Lekker op het strand geluierd, gekletst, geroddeld en 2 wijntjes gedronken. Denise en ik hebben zelfs nog in het water gefrisbee’d. En dan helemaal tot ons hoofd in het water! Haha, was wel beetje koud, maar je wende er wel aan ;)
We hebben de laatste boot terug genomen en waren om kwart over 5 weer op Guernsey. Simon, Clare en Kath gingen richting huis en wij (Tanja, Denise, Magda, Anna en ik) zijn met Tomek (Anna’s boyfriend) bij ‘The Terrace’ wat gaan drinken en Denise en ik hadden honger, dus wij hebben nog wat gegeten daar.
Toen zijn we terug gaan lopen en hebben ons thuis even opgefrist en rond 9 uur ben ik met Magda naar Trinco gelopen, waar we met de girls lekker hebben ge-internet en heerlijk gekletst. Was onwijs gezellig! Het leek wel een internetcafé in Tanja’s kamer, haha!

2 dagen later ben ik na m’n werk met Cecile bij Crabby Jacks geweest en hebben daar wat gegeten. Het was hoognodig dat we elkaar weer zagen, want dat was alweer een tijdje geleden, haha! Lekker bijgepraat en het was erg gezellig!

De dag erna ben ik met Sol en d’r ouders + broertje & zusje bij Dix Neuf wat gaan drinken, dat was ook erg gezellig! Nog even door de stad wezen lopen met ze en daarna ging ik weer terug, want ik moest nog werken. Wat trouwens een erg rustige shift was, met maar 10 aankomsten ofzo, haha!

Maandag 7 juli gingen Sol d’r ouders + broertje & zusje alweer weg, dus die hebben we even uitgezwaaid tot de haven. Daarvoor heeft Camillo (Sol d’r broertje) nog een skateboard uit de zee gevist. Niet echt gevist, hij moest er een trap voor af, z’n broek uit en door het water lopen, haha! Was erg grappig om te zien, en dat vonden sommige voorbijgangers ook, geweldig!
’s Avonds hebben Sol, Jess en ik bij Dix Neuf gegeten en dat was uiteraard ook weer erg gezellig!

Dinsdag 8 juli heb ik ’s ochtends met Sol boodschappen gedaan en rond 2 uur ben ik richting stad gelopen. Ik ging namelijk van 3 tot 6 in het winkeltje van Lisa en Andre werken! Ze moesten beide werken en ze vroegen mij die zondag of ik dan op het winkeltje wilde ‘passen’.
Heb er een leuk bedrag voor gekregen (;)) en zelfs nog 2 dingetjes verkocht! Was helemaal blij, haha!
’s Avonds gingen we met de receptie ‘crew’ naar Herm voor het jaarlijkse receptie-uitje!
Hier hebben we bij de Mermaid Tavern ge-bbq’ed. Het was een soort buffet, we mochten per tafel langslopen en wat op ons bord scheppen, haha! Was erg goed te doen, heerlijk gegeten!
Ik heb een onwijs leuke avond gehad, veel gelachen, maar dat is wel op de foto’s te zien die ik zo snel mogelijk op m’n site probeer te zetten!
Nelio en Taty hebben mij en Fern bij het staff block afgezet en daarna lekker m’n bedje ingekropen.

Afgelopen vrijdag heb ik, nadat ik m’n cheque weer had ingewisseld, een Nintendo DS gekocht en het Mario spelletje! Onwijs leuk zeg, alleen kom ik nu even niet verder dan Wereld 2, het 2e kasteel, haha!
Die nacht ging om verdomme (sorry!) 3:15 uur het brand alarm. En niet zo zachtjes, nee hoor, ik schrok me wild! Snel wat warms aangetrokken en naar de hal gelopen, halverwege werd ons gezegd dat we weer terug konden, iemand had in z’n kamer gerookt, loos alarm dus..
Fijn! Weer m’n bed in en proberen te slapen. Dit lukte uiteindelijk, tot om 4:45 uur wéér het foking alarm ging! Weer m’n bed uit, nu niks warms aangetrokken, ik vond het wel goed. Niemand liep over de gang, alleen Jessica en ik waren ons bed uit gekomen. Wat bleek, weer loos alarm.. Grrr, ongelooflijk!
Nja, maar weer gaan slapen en het brand alarm is gelukkig niet weer afgegaan, haha!
Maar dit waren de 4e en 5e keer dat het brandalarm af ging sinds ik hier was. En allemaal omdat iemand in z’n kamer heeft lopen roken.

Die dag erna ben ik even naar de apotheek geweest, want heb al 2 weken last van traan ogen, waarschijnlijk door de zonnecreme, want toen we naar Herm gingen met de girls + Simon (;)) heb ik het over m’n hele gezicht uitgesmeerd, inclusief m’n ogen. Ja ik weet het, erg slimme Meike, maar niet heus, haha!
Heb oogdruppels meegekregen en nu gaat het gelukkig iets beter. Nog maar een paar daagjes druppelen totdat het over is!
Daarna wezen zwemmen en ’s middags moest ik weer werken, wat een onwijs rustige shift was. Dit wisten we van te voren, dus Tanja en ik hebben onze laptop meegenomen en ondertussen lopen internetten en Kris heeft z’n hard-disc nog opgehaald om wat dvd’tjes te branden op mijn laptop, haha!
Sol kwam nog even langs, wat ik heel leuk vond, erg spontaan! Ze kwam even een sinasappeltje brengen en nog even bijgekletst. :)

Zondag weer een vroege dienst gehad en ’s middags lekker buiten in de tuin in de zon gelezen!
Omdat Rutger maandag jarig was, zijn we zondagavond uit eten geweest. Uiteindelijk hebben we bij de Boathouse gegeten, wat erg lekker was! Alleen vond ik dat m’n pannenkoek een beetje een rare smaak had, maar opzich was ie wel lekker! ;)
Cec, Jess en ik zijn nog even blijven zitten toen Matt, Rutger en Sol richting White Hart gingen, want we zaten net lekker in een goed gesprek, hihi!
We zijn nog even met z’n allen bij ‘The Apartment’ (waar een aantal collega’s van mij waren) en in de Red Onion geweest en daarna zijn Cecile, Rutger en ik terug gaan lopen. Sol en Jess gingen terug met de taxi.
Was best een gezellige avond!

Gister heb ik eerst lekker uitgeslapen, boodschapjes gedaan en toen ik m’n was wou doen, viel m’n deur in het slot en 3x raden.. M’n sleutel lag nog binnen. SHIT!! Ik naar het hotel gelopen en Mark heeft de deur weer voor me open gedaan. Haha, domme ik. Is me nog nooit gebeurd, nja, eens moet de eerste keer zijn, toch?! ;)
Daarna wel m’n was gedaan en sleutel meegenomen :P Om kwart voor 3 ging ik met de bus naar Cobo en heb heerlijk op het strand gelegen! Het was lekker rustig op het stuk waar ik lag, super! Het begon een beetje bewolkt te worden, al lag ik er nog in m’n bikini, hihi! Maar het was helemaal niet koud en gelukkig kwam na een tijdje de zon er weer flink door en ben zelfs nog wezen zwemmen in de zee! Eerst wel even koud, maar je moet er door heen, het was echt heerlijk!
Tot ongeveer kwart voor 7 op het strand geweest en daarna bij de fish & chips bar daar wat frietjes gehaald. Daarna naar de bushalte bij ‘Grandes Rocques’ gelopen en toen ik bij m’n hotel uitstapte, kwam ik Sol tegen. Die haakte in en zei: ‘Kom, we gaan zwemmen.’ Oké dan! Haha, geweldig!
Zijn naar Cecile gelopen waar Jermain ook was. Was weer erg gezellig! Uiteindelijk niet wezen zwemmen, want we zaten net zo lekker te kletsen en lol te maken!
We kwamen met het idee om naar ‘Christies’ te gaan en wat te gaan drinken daar, maar Jermain had een leuker idee: Een avond wandeling maken!
Dat zijn we gaan doen en onderweg erg leuke én foute foto’s gemaakt met verkeersborden die we tegen kwamen, haha!
We zijn naar het oude zwembad gelopen en zijn ge-eindigd bij het picknick plekje waar we volgende week zaterdag gaan vieren met een BBQ dat we 101 dagen op het eiland zijn!
Hebben daar een soort van fotosessie gehouden en wel 20x dezelfde foto’s gemaakt, want ik had elke keer m’n ogen dicht of iemand anders stond er niet leuk op, haha! Ook nog foto’s gemaakt die wél gelukt zijn en onwijs gelachen!
Toen we weer in de stad terug waren heeft Sol een taxi terug genomen en zijn Cec, Jermain en ik terug gaan lopen. Onderweg begon het een beetje te regenen, maar dat was wel lekker, want het was helemaal niet koud, haha!

Vanochtend weer een beetje uitgeslapen en deze blog zitten schrijven. Foto’s op de computer gezet van gister en beetje aangeklungeld.

Nu zit ik lekker te internetten in de staff cantine en ga zo even de foto’s op m’n site zetten.
Heb straks weer een late dienst, eerst 3 uurtjes met Verity (jeej! = sarcastisch ;)) en daarna komt Lisa om 6 uur en dan samen tot 11 uur.

Wat m’n plannen voor aankomende week zijn. Nou, die heb ik nog niet echt. Vrijdag weer m’n cheque inwisselen en dan misschien nog een nieuw spelletje voor m’n Nintendo kopen!
Zondag ben ik vrij, en als het goed is aankomende maandag en dinsdag ook! Dan heb ik gewoon 3 dagen achter elkaar vrij! Wel heb ik aankomende maandag het afscheidsfeestje van Tanja en Denise, die ik eigenlijk niet wil hebben, want ze mogen niet weg! Maar goed, iedereen gaat een keer weg, dus helaas! Heb er wel zin in, het word een 50’s party, dus moet nog even op zoek naar wat toepasselijks ;)
Dus als iemand nog ideeën heeft, ik hoor het graag!

Als ik weer zin en tijd heb, zal ik wel weer een berichtje achterlaten, maar wanneer dat is, weet ik niet, haha! Jullie merken het vanzelf wel weer!

Dikke knuffel!
Liefs, xx Meike

  • 15 Juli 2008 - 19:27

    Fredy:

    Hoi Meik!
    Wat heb je weer een leuk en lang bericht geschreven. Je hebt leuke dingen meegemaakt maar dat wisten wij natuurlijk al.
    Tot over een paar weken.
    Lieve groetjes van mam

  • 15 Juli 2008 - 22:52

    Cecile:

    Ja snel he! Ze zijn leuk geworden. Jij hebt vast nog 300 andere leuke foto's hihih. We gaan binnenkort weer ff jatten ok?
    See ya!
    Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 24223

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: