2e week alweer voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu 2e week alweer voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

2e week alweer voorbij

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

27 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Hello!

Even een berichtje voordat de accu van m'n laptop leeg is.
Zit nu weer in de staff cantine, waar anders ;), en heb net even m'n mail gecheckt, onwijs lief mailtje van m'n buurjongetje van bijna 6! :D Bijna tranen in m'n ogen, aaah :)

Donderdagochtend ben ik even wezen internetten en heb de foto's op m'n site gezet. Ik had late dienst, dus heb gewerkt van kwart voor 3 tot 11.
Vrijdag weer even wezen internetten en daarna boodschapjes gedaan, want had weer late dienst.
Rond 12 uur lag ik in bed en om kawrt voor 6 ging m'n wekker alweer. Kort nachtje dus! Snel douchen, ontbijten en weer aan het werk!

's Middags ben ik met de bus naar Terminus (busstation) gegaan en ben samen met Cecile bus 7A ingestapt. Deze ging tot 'The Bridge' in St. Sampson. Hier zijn we wat winkeltjes ingeweest en door de haven gelopen. We zagen al een soort van ruine, maar moesten weer teruglopen om daar te komen. Dit hebben we natuurlijk gedaan, en we kwamen echt bij iets heel moois uit! 'Vale Castle' heet het en het is 2x gebruikt voor de oorlog. Er waren allemaal putten, schuilplaatsen en (dat leek het wel) gevangenissen. Hier hebben we gewoon een uur rondgelopen ofzo, echt heel mooi was het daar! Ook super mooie uitzichten over de stad, de omliggende eilanden etc.
Morgen komen de foto's op m'n site. ;)

Daarna zijn we teruggegaan met de bus en hebben bij 'Valentino's' gegeten. Echt heerlijk! Na het eten zijn we naar Fermain Valley Hotel gelopen, naar Solita. Na ongeveer 3kwartier, na heel wat mooie huisjes en landschap te hebben gezien en de berg te hebben beklommen (haha!) waren we bij 'Christophs' en daar 'woont' Solita. We moesten even wachten, want ze was met Menno (Nederlandse jongen die daar in de bediening werkt) naar de Chinees geweest.
Ze heeft ook een erg mooie kamer! Gewoon een hotelkamer die hun hotel niet meer gebruikt! She's lucky! :)
Gezellig een aantal drankjes gedronken op haar kamer met z'n 4en (lees: 3 Malibu Cola). Rond 11 uur een taxi gebeld, maar de eerste kon er pas om half 1 zijn, nou, doet dat dan maar, dan wachten we nog wel even anderhalf uur, haha!
Om half 1 was de taxi er, na Cecile te hebben afgezet was ik om kwart voor 1 thuis. Direct naar bed gegaan, want de wekker ging vanochtend alweer om 6 uur!

Had vandaag weer een vroege dienst met Lisa. Heb de hele week dezelfde diensten met haar gehad, dat was best gezellig! :)
Vandaag was ze ook DM (duty manager) dus ze moest soms wat vaker weg. Maar gelukkig heb ik al vaker alleen in de receptie gestaan, dus dat is allemaal goedgekomen!
Rond kwart over 10 kwam bijna iedereen tegelijk uitchecken. Er was een groep van de Bowl, Golfers etc. Rekeningen uitprinten, pasje in het pinapparaat, in de computer zetten wat ze hebben betaald. Wat een drukte was het, en daarna nog de sleutels in de goede vakjes terugleggen..
Rond half 2 de kas geteld en de overige lades met geld, na wat gepuzzel klopte alles en mocht ik naar huis!
Ben blij dat ik nu even 2 dagen vrij ben, haha!

Mijn rooster voor aankomende week, voor degene die dat willen weten:
Woensdag & donderdag: L (3-11)
Vrijdag & zaterdag: E (7-3)
Zondag: L (3-11)

Vanmiddag lekker hardgelopen richting Cobo, ben tot het park gegaan, daar een rondje gedaan en weer terug.
Gebeld met thuis (sorry dat ik deze week niet veel heb gesmst ;)) en Pepijn en Jolanda even aan de telefoon gehad. Was fijn om hun stemmen ook even te horen!

Ik ga nu weer richting m'n kamertje. Moet 'Juno' nog afkijken en vanavond komt hier op Channel 4 'In Her Shoes'.

Morgen lekker uitslapen, m'n was doen en ik zie wel wat ik verder ga doen. Het weer ziet er niet echt fantastisch uit, maar we zien het wel!

Tot snel!
Liefs, Meike

@ Henriette: Ja, we houden het inderdaad maar bij de berichtjes, want anders gaat het ons een vermogen kosten, en dat zou een beetje jammer zijn!

@ Amanda: Haha, ik heb het ook erg druk met werken hoor, wees maar niet bang ;) Maar vind het heerlijk om lekker die verhalen van me af te schrijven ;)

Ciao!
xx

  • 27 April 2008 - 17:59

    Fredy:

    Hoi,
    Fijn om even weer je stem te horen en geniet van je vrije dagen.
    Liefs pap en mam xx

  • 28 April 2008 - 11:04

    Anneloes:

    Hee Meik! Echt super dat het zo goed gaat!
    Nou geniet van je vrije dagen, en ik spreek je!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 24224

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: