3e week is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu 3e week is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

3e week is begonnen

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

30 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Hee allemaal!

Alweer een paar dagen niet wezen internetten, maar nu dan toch maar weer even wel!
Verslagje van de afgelopen dagen:

Maandag 28 april:
Lekker uitgeslapen tot een uur of 10. Ben de was in gaan doen en ondertussen heb ik ge-internet in de staff cantine (where else? ;)) Rond 3 uur weer teruggegaan en de was opgehangen en de rest in de droger gedaan.
Ben naar de stad gelopen en heb een klein beetje geshopt: Een kort broekje voor in bed (;)) en platte schoentjes voor m’n werk. Die nette schoentjes met hakjes kan ik niet elke dag aan, want dan doen m’n voeten zo’n pijn. Dus nu kan ik ze afwisselen.
Ook heb en mini Monopoly gekocht, heel handig dacht ik! Kunnen we ook nog eens een spelletje doen als we bij iemand op de kamer ‘hangen’ ;)
Ben rond 5 uur teruggelopen en ben even bij Cecile langs geweest. Ik kwam echt op het goede moment, ze hadden het even best druk, haha! Maar ik mocht even in de back office wachten en daarna nog even gezellig gekletst!

Om half 7 was ik thuis en heb even een broodje gegeten. Het plan was om rond kwart over 10 nog naar Cecile te gaan, Jermain kwam ook gezellig en dan zouden we nog even een drankje doen op haar kamer en een beetje internetten enzo. Maar om kwart voor 10 begon het onwijs te regenen. Had geen zin om door de regen te lopen en een taxi bestellen vond ik een beetje zonde van m’n geld. :P
Heb dus een beetje tv gekeken en een beetje aangeklungeld. Daarna natuurlijk lekker gaan slapen, haha! ;)

Dinsdag 29 april:
We hadden maandag met z’n 4en (= Solita, Cecile, Jermain & ik) om 10 uur op het busstation afgesproken. We wouden graag naar Herm, maar het regende en het was niet echt warm. Toen we op het busstation waren kwam Jermain met een goed idee: Naar Castle Cornet, daar de rondleiding doen en daarna zien we wel wat het weer gaat doen.
Dit hebben we gedaan. We waren gek ook, in de zeikende regen door Castle Cornet gelopen. Haha, wat een pokke weer zeg! Broeken nat, paraplu van Jermain kapot van de harde wind (mijne is gelukkig nog heel), en lekker verwaaid.
Het was wel mooi, maar we gaan er nog een keer naar toe als het mooier weer is, dan zijn de foto’s ook wat mooier, haha!
We zijn naar Dix Neuf gelopen en hebben daar geluncht. Men, het leek wel of we een ongeluksdag hadden. We hadden drinken besteld, de mensen naast onze tafel hadden, heel toevallig, precies hetzelfde besteld. Die kwamen er iets later dan ons zitten en kregen eerder hun drinken! We kregen onderhand ons eten en hadden nog ons drinken niet! :S Wij het meisje aanspreken dat onze bestelling had opgenomen: ‘Ja, het is druk, sorry’.
Nog steeds geen drinken.. Kwam een ander meisje ons drinken brengen: ‘Sorry, de drankjes waren naar de verkeerde tafel gebracht’. Nou, dat loopt ook lekker langs elkaar heen, de één zegt dit en de ander zegt dat.
Het eten was lekker en de warme chocomel ook ;) Toch maar even bij het betalen tegen de manager zeggen wat we ervan vonden. Die kon alleen haar excuses maar aanbieden, nam ons niet echt serieus vonden wij ;)

Toen zijn we even winkeltjes in en winkeltjes uit gegaan. Kwamen Ivana tegen en hebben even kort gekletst.
Wat handige dingetjes gekocht (denk aan: kleerhangers, bakjes, bekers voor mixjes ;))en een beetje rondgelopen door de stad. Echt, het was onze ongeluksdag, want we lieten allemaal wel iets omvallen in winkels, en een lol dat we hadden! Geweldig!

Bij ‘Ciao’ even wat gedronken en een tijdje daar gezeten. We hebben bij ‘Christies’ gegeten en daar ging het ook niet helemaal zoals het moest ;) We deden een beetje ingewikkeld, want we wouden het ‘early dinner menu’, maar ik wou alleen het voorgerecht daarvan en de frietjes van de gewone kaart, Solita en Jermain wouden alleen het hoofd – en nagerecht van het early menu.
Nadat de manager had uitgelegd dat het ons dan wel iets duurder zou kosten en gecheckt of het wel allemaal klopte, kwam het eten. Bleek dat ze de bestelling toch niet helemaal goed hadden, want Solita kreeg iets wat ze niet had besteld. Uiteindelijk is het omgeruild en konden we lekker gaan eten! Dat smaakte allemaal weer super lekker en hebben ze lekker wat fooi gegeven ;)

We zijn even langs Cecile haar kamer en Jermain zijn kamer geweest om wat spulletjes te droppen en daarna zijn we naar mijn kamer gegaan. Hier hebben we weer onwijs lopen keten, hopelijk hebben m’n buren niet te erg last van ons gehad, haha! Wat een geweldige avond! :D
Om kwart voor 12 zijn we naar de ingang van het hotel gelopen, want Solita’s taxi zou om 12 uur komen. Jermain en Cecile besloten ook maar een taxi te bellen, die er nog eerder was dan Solita’s taxi, die ze al om 10 uur had besteld, haha!

Heb m’n kamer een beetje opgeruimd, m’n bed opgemaakt, want door onze gekheid was het een beetje verschoven ;)

Vandaag ook weer uitgeslapen tot een uur of 10. TV gekeken en lekker gedoucht. Heb straks een late dienst met Tanja. Ben benieuwd naar haar vakantie verhalen, want ze is met 4 andere collega’s naar Malta geweest!

Morgen weer een late dienst, denk dat ik dan even naar de stad ga (als het droog is) en nog een paar kleine dingetjes ga kopen. Kom elke keer weer op iets wat ik nog moet hebben, haha!

Ik zet zo even m’n foto’s van gister op m’n site en moet even m’n mail lezen :)

Liefs, Meike

PS.
Best raar, het is gewoon Koninginnedag en dat vieren ze hier helemaal niet!
Mam, Pap & Loes: Veel plezier vanavond met eten @ Orpheus + bij Bert Visscher!

PPS. We hebben trouwens met z’n 4en afgesproken dat we vanaf 1 mei, morgen dus, minder uit eten gaan, 1 dag in de week alcohol mogen en lekker gaan sporten! Want als we zo door gaan met z’n allen, zijn we straks net zoals veel mensen die hier rondlopen op het eiland :O

• 30 April 2008 - 19:45

Cecile:

Ja en daar ga ik me echt aan houden, wil echt niet zo blubberig worden als die Engelsen...bleeehhh
    Dikke zoen!

• 01 Mei 2008 - 06:43

Fredy:

Ja dat is een goed voornemen, iets minder uit eten en alcohol, maar daar tegen lopen jullie wel veel.Je blijft ons boeien met je verhalen. Veel plezier en werkse. xx mam en pap