Long time no see! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Long time no see! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Long time no see!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

12 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo daar!

Dat is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht hier heb achtergelaten!
Het is inmiddels 12 juni en ik ben hier alweer bijna 2 maanden! Time flies!
Men. Kluyver is vanochtend alweer vertrokken en morgen ga ik aan Lisa mijn definitieve datum vragen wanneer ik weg mag!
Mijn plan is om deze week, of begin volgende week m'n vlucht al te boeken! Heb al op internet gekeken en het is nu best goedkoop! Daar gaan we dus gebruik van maken! ;)

Voor degene die het leuk vinden, een verslagje van 4 juni tot vandaag:


.. Woensdag 4 juni 2008 ..

’s Ochtends is Sol even langs geweest. We zouden misschien even ergens heen gaan, maar ik was om 11 uur pas uit m’n bed toen ze er was, dus is ze alleen op pad gegaan. Ik heb een beetje aangeklungeld en heb ongeveer anderhalf uur hier buiten op het gras liggen lezen in de zon, heerlijk!
En daarna moest ik weer werken!

.. Donderdag 5 juni 2008 ..

Lekker uitgeslapen, aangeklungeld en even wezen internetten. Daarna nog even gecomputerd en wezen werken ;-)

.. Vrijdag 6 juni 2008 ..

Na m’n vroege dienst heb ik me snel omgekleed en ben naar de bank gegaan. Heb m’n cheque ingewisseld en thuis 50 pond apart gelegd. Dit wil ik elke week gaan doen, beetje sparen en daarna omwisselen voor euro’s ongeveer 1x in de 2 weken.
Daarna even boodschapjes gedaan en heb m’n ‘membership’ gekocht voor de Health Suite hier. Heb ongeveer een halfuur gezwommen, ben in de jacuzzi geweest en daarna nog even in de stoomcabine. Echt lekker was dat! :-)
Toen ik weer thuis was heb ik lekker een aflevering van Grey’s gekeken en daarna lekker gaan slapen!

.. Zaterdag 7 juni 2008 ..

Had met Sol afgesproken dat ik na m’n vroege dienst naar haar zou gaan en dan zouden we samen naar het strand gaan ofzo. Maar ik had de bus gemist dus dat ging helaas niet door..
Heb even buiten in de zon gelezen en ben me daarna klaar gaan maken, want ik ging met Lisa en Nicola naar ‘Sex and the City!! :-D
Achteraf hadden we moeten reserveren, want er waren nog maar 7 plekken over, en niet allemaal naast elkaar. Lisa en ik zaten op de 1e rij in de hoek en Nicola zat 2 rijen achter ons aan de andere kant.
Maar wat was dat een leuke film zeg! Ik wou hem eigenlijk meteen nog een keer zien! Dat wordt dus de DVD kopen als ie uit is!! :D

.. Zondag 8 juni 2008 ..

Na weer een vroege dienst heb ik lekker buiten in de zon gelezen en met paps, mams en Loes gebeld! Was weer erg gezellig! :)
Ben met Sol en Cecile uiteten geweest bij Christies en ondertussen nog gebeld met Jootje en m’n kleine lieve vriendjes, hihi! :D
Jermain kwam ook nog gezellig even langs en rond half 9 ben ik met Sol even naar de Herm kiosk gelopen om te kijken hoelaat we de volgende dag de boot naar Herm zouden nemen!
Sol heeft een taxi naar huis genomen en ik ben terug wezen lopen.
Jermain en Cecile kwamen rond kwart over 10 en hebben weer gezellig Monopoly gespeeld! En weer heeft Jermain gewonnen, met 5 hotels ongeveer, haha!
Daarna nog ‘Yee-Haa’ van Jochem Meijer gekeken, en onwijs gelachen! Daarna lekker gaan slapen.

.. Maandag 9 juni 2008 ..

Vandaag had ik weer lekker vrij! Sol en ik hadden allebei de bus gemist. Zij wachtte op de volgende en ik ben gaan lopen naar de stad. Ik heb alvast de kaartjes voor Herm gekocht en heb nog even snel door de stad gelopen. Ben op Sol gaan wachten bij het busstation en om 12:15 vertrok de boot naar Herm!
Men, het leek wel of er een invasie Nederlanders was losgelaten.. Toen ik in de stad liep al een aantal gehoord, en op de boot naar Herm ook best veel! Het leek gewoon alsof we in NL waren, waaah eng! Haha!!

Toen we op Herm waren hebben we eerst even de 2 winkeltjes bekeken die er zijn daar en daarna zijn we onze trip op Herm begonnen! We zijn via Mouisonniere Beach naar Shell Beach gelopen en hebben daar even wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we weer verder gelopen, het was echt best warm, maar omdat er een lekker briesje was, voelde je het niet echt. We hebben een paar pitstops gemaakt om ons in te smeren, want we wouden niet zo erg verbranden als Cecile en Jermain toen ze naar Herm waren geweest!
Om 4 uur hadden we het hele eiland gezien en hebben nog even wat ‘gesnackt’ bij de Mermaid Tavern. Daarna zijn we terug gaan lopen naar ‘Rosaire Steps’, want in haven stond droog, want het was eb geworden!
Nadat we terug waren op Guernsey, zijn we nog even snel op zoek gegaan naar iets oranje, want Nederland moest spelen vanavond en dat zouden we gaan kijken met z’n allen!
Uiteindelijk bij een sport shop een mannen polo gekocht in de kleinste maatjes en we zijn alvast naar ‘Dix Neuf’ gegaan. Even snel omgekleed en daarna bij Miuwi en Zuli gaan zitten, want die waren er ook al. Even gekletst en toen iedereen er rond half 7 was, inclusief men. Kluyver, hebben we gezellig bijgepraat hoe het met iedereen ging etc.
Na heerlijk te hebben gegeten en een sms van pap te hebben gehad dat Nederland voorstond met 2-0, zijn we naar ‘The White Hart’ gegaan om daar de 2e helft te kijken. Leuke wedstrijd, al houd ik helemaal niet zo van voetbal, maar als Nederland moet spelen vind ik het wel leuk, haha!
Uiteindelijk 3-0 geworden, jeej wij blij, en hebben weer lekker gekletst met z’n allen. Rond kwart voor 11 heeft men. Kluyver eerst Zuli en Miuwi afgezet en daarna is ie met Ivana en mij doorgereden naar St. Pierre Park.
Ik heb ze even m’n kamer laten zien en opeens ging het brandalarm af!! Sjezus, wat is dat een kolere geluid zeg! Niet normaal! Maar goed, wij naar buiten en een aantal anderen stonden ook al buiten. Blijkt waarschijnlijk dat er een paar op de kamer hebben gerookt en dat ie daarom af is gegaan.
Dat zal het hotel weer wat gaan kosten, want de brandweer was volgens mij al onderweg.. Ongelooflijk.

Ik ben even met Ivana en men. Kluyver meegelopen naar de receptie, want Ivana zou een nachtje in het hotel slapen, en men. Kluyver gaat morgen proberen te onderhandelen met Mark of ze niet hoeft te betalen, maar dat school dat doet, haha!!
Ben wist niet hoe ie een ‘walk in’ moest doen, dus ik heb hem geprobeerd te helpen, want ik had nog nooit een reservering gemaakt. Heb wel wat dingetjes gezien toen Tanja dat deed, maar het is me nooit uitgelegd hoe en wat precies. Na een beetje geklungel had ik Ivana in het systeem en ik was trots op mezelf! Heb gewoon zelf een boeking gemaakt, joepie!! En dat zonder dat iemand me verteld hoe ik dat moet doen, haha!!
Afscheid genomen van men. Kluyver en ben met Ivana meegegaan naar haar kamer. Ook voor het eerst dat ik een kamer van binnen zie, haha! Heerlijk bed trouwens, hihi!
We hebben nog gezellig gekletst en ondertussen ‘Elizabeth Town’ gekeken op Film 1. Erg leuk!

Ben rond 1 uur naar m’n kamertje teruggegaan en nog even m’n blogje van de afgelopen week geschreven en de foto’s op de computer gezet!

Morgen heeft men. Kluyver een afspraak met Lisa en ik mag daar ook bij zijn. Heb al wel begrepen dat ze me hier willen hebben tot ongeveer eind september, begin oktober. Ik probeer het dus zo te krijgen dat ik eind september weg mag! Laten we het hopen!

.. Dinsdag 10 juni 2008 ..

Vandaag lekker uitgeslapen tot een uur of 11. De was gedaan en ben met de bus naar het strand geweest! Dit keer naar ‘Port Soif’, dicht bij Cobo Bay. Hier lekker in de zon liggen lezen en tot m’n bovenbenen even het water in geweest, was best lekker! Maar omdat er veel zeewier is daar, ben ik er niet helemaal ingegaan.
Weer schelpjes verzameld (ik kom met een hele hoop terug in NL, haha!) en om half 5 was ik weer terug, want ik had om 5 uur met Lisa en men. Kluyver een gesprek.
Dit duurde maar 15 minuten als het niet korter was, want alles gaat gewoon hartstikke goed!
Pap en mam, dit heb ik jullie nog niet vertel, haha, maar het komt erop neer dat men. Kluyver zei, als ik switch van Toerisme naar Recreatie, dan kan ik mijn verplichte voor recreatie hier doen, dat is dus front office. Oftewel, ze willen liever niet dat ik ga eind september!!
Whiehoee! En ik was weer happy!!

’s Avonds een halfuurtje wezen zwemmen (50 baantjes) en in de stoomcabine geweest. Nog even lekker een aflevering van Grey’s gekeken en daarna m’n bedje opgezocht ;)

.. Woensdag 11 juni 2008 ..

Had om half 11 de wekker gezet, maar Sol smste me rond 10 uur of ik mee ging naar de stad. Vooruit dan maar, haha! Hartstikke gezellig! Even door de winkelstraat gelopen op zoek naar een cadeautje voor my little sister!
Geluncht bij ‘Dix Neuf’ en daarna ben ik terug gaan lopen. Sol en ik moesten beide werken om 3 uur, dus we moesten wel, helaas.
Daarna wezen werken en het was weer rustig..

.. Donderdag 12 juni 2008 ..

Vanochtend weer een vroege dienst. Dit keer samen met Tatiana, was erg gezellig en ondanks bijna 40 departures, was het redelijk rustig!

Nu zit ik te internetten in de staff cantine en heb nog niet echt een idee wat ik zo ga doen.

Tot snel maar weer!
Veel liefs, Meike

PS. Pepijn, ik ben echt jaloers op je. Ik wil ook een Nintendo DS!! :D
Dikke kus voor jullie!

xx

  • 18 Juni 2008 - 13:08

    Steven:

    Tjonge jonge meis je doet best veel!!
    Nog steeds alle plezier gewenst!
    dikke zoen
    steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 24221

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: