Jersey!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Jersey!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Jersey!!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

03 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Hello everybody who are reading my nice blogs ;)

Even snel een berichtje!

Zondagmiddag na m’n werk ben ik naar Solita gelopen. Samen even boodschapjes gedaan nadat we over de kade langs het strand zijn gelopen. Daarna met haar spullen (lees: luchtbed, pomp en voor 2 dagen spullen) met de bus naar mij gegaan.
Even alles uitgestald en met Jermain en Cecile bij ‘The Doghouse’ gegeten.
Toen Sol en ik weer terug waren zijn we meteen naar bed gegaan, we waren erg moe en de volgende dag zou de wekker alweer om half 6 gaan.

En inderdaad, rond kwart over 5 ging de wekker en om 10 over 6 waren we op weg naar de stad. We hadden om half 7 afgesproken met Cecile bij de rotonde, maar we waren iets te laat.
Uiteindelijk waren we ruim op tijd om in te checken en de boot bleek ook nog eens 20 minuten vertraging te hebben. Beetje rondgelopen daar en gewacht tot we de boot op mochten.

Om kwart voor 9 waren we op het regenachtige Jersey. Echt waar, het heeft de hele dag geregend. We hebben lekker geshopt. Toen we gingen lunchen bij de Mac, gingen we een beetje plannetjes maken wat we de rest van de dag nog zouden doen.
We waren van plan om nog wat bezienswaardigheden te bezoeken, maar we kwamen langs een paar te leuke winkels dus hebben we nog even lekker wat geld uitgegeven!
Was echt heel gezellig, we hebben wel 6x de winkelstraat doorgelopen, elke keer weer terug naar iets waar we al langs gelopen waren, haha!
Op Jersey hebben ze ook een ‘Dix Neuf’ en daar hebben we gegeten.
We zijn blij dat onze beter is, want hier kregen we minder dan de porties die we daar krijgen, haha!

Nog een grappig verhaaltje:
We zaten dus bij Dix Neuf en toen kwam er een heel leuke jongen binnen, die ons erg bekend voor kwam! Na een tijdje gedacht te hebben en over hem te hebben gepraat (doet er niet toe wat allemaal, haha!), hoorde Sol en Cec opeens dat ie Nederlands was! WAT!?! Hij zat 2 meter achter ons aan de bar! Nee, dat kon niet waar zijn, haha! Wat een lol hebben we gehad daarover!
Maar goed, we wisten nog niet wie hij was!
We dachten dat ie was tv was of in een film had gespeeld ofzo, maar we konden er maar niet opkomen. Tot ie buiten ging roken met z’n vrienden en ik ‘m van de zijkant zag. Het was Josh van recreatie die bij ons op school heeft gezeten!! Eindelijk wist ik wie het was, want Sol en Cec kenden hem niet, want toen waren ze nog niet op het ROC.
Helaas kwam ie niet terug dus konden we het ook niet vragen..
Maar we hebben wel onwijs gelachen erover!

Rond half 8 belde Jermain met de mededeling dat er een paar boten waren geannuleerd en er een heleboel vluchten niet konden landen op Guernsey vanwege het slechte weer. Wij beetje in paniek, want we dachten dat misschien onze boot ook wel geannuleerd was!
Bij de haven bleek dit gelukkig niet zo te zijn en om 9 uur waren we alweer op weg terug naar Guernsey. Het regende erg hard en ook waaide het heel erg, dus het was een beetje een misselijk makende overtocht. Gelukkig heeft niemand er van overgegeven, maar Sol en ik hadden wel een apart gevoel in ons buik, niet fijn!
Toen we aankwamen was het echt slecht weer, regen, regen en nog eens regen. Onze paraplu’s hebben het nog net niet begeven, maar hielden ons gedeeltelijk droog. Gelukkig maar!
Al waren we wel zeiknat toen we thuis waren. Alles opgehangen om te drogen en zijn daarna weer lekker ons bed ingekropen!

Vanochtend hadden we de wekker om 10 uur gezet en we waren om half 12 in de stad. Ik moest even naar de bank om m’n cheques in te wisselen omdat ik bij de Thomas Cook m’n ponden kon omwisselen naar Euro’s en dan naar Nederland zou op kunnen sturen. Dit bleek een hele slechte koers te zijn, dus hebben Jermain (die we daar tegen kwamen) en ik dat maar niet gedaan.
We kwamen Ivana tegen toen we terugliepen naar mij en hebben even kort gekletst.
Even naar de Safe Way gegaan om boodschapjes te doen en toen Sol’s spullen gepakt en naar de bus gelopen.
Toen we met de bus mee was heb ik even m’n was gegaan en even naar het postkantoor geweest om m’n ponden om te wisselen in Euro’s.
Nu heb ik dus nog maar 30 pond voor de aankomende week. Maar dat is goed, want dan kan ik niet veel uitgeven! Haha! Goed van mij, of niet soms?!

Nog even opgeruimd en wat ‘huishoudelijke’ dingetjes gedaan en nu dus aan het internetten.
Straks lekker televisie kijken en misschien nog een dvd’tje ofzo!

Tot snel maar weer!

Liefs, Meik

PS. Ik denk dat het wel goed gaat komen, want m'n wekker gaat wel elke keer af om de 3 minuten, haha!

xx

  • 04 Juni 2008 - 20:48

    Jeanet:

    heey meik!!
    zoals k dit lees bevalt t je allemaal nog wel of niet?? haha!! geniet er lekker van meid!!
    voor je t weet zit t er weer op... hoop wel voor je dat t weer wat beter wordt!!
    en meid, dank je wel voor je kaartje!! kwam precies op mn verjaardag aan!! goed getimed!! haha thank you!!
    meid, geniet van je tijd daar en we spreken elkaar!!!
    byebyexxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 24221

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: