Queensday etc! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Queensday etc! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Queensday etc!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

02 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Bonjour everybody!

En toen was het alweer 2 mei, wat gaat de tijd toch snel. En wat schrok ik toen Anneloes smste op Queensday, dat ik het niet ging geloven, maar dat er een aanslag op de Koningin was gepleegd. My god, ongelooflijk!
Was aan het werk, dus meteen internet op gegaan en telegraaf.nl gecheckt en daar stonden de 1e afschuwelijke foto's al op.
's Middags even mams gebeld en even gecheckt of Dian in de stad was, maar die was gelukkig oké :) En de buurtjes zaten thuis op de bank te kijken, was toch wel een beetje bezorgd om jullie allemaal hoor :) Als je hoort dat er 4 doden (nu inmiddels al 8) zijn, wil je toch weten hoe en wat :)

Genoeg over 'Black Queensday'!
Afgelopen zondag Fern beetje Nederlands geleerd met Irene. Volgens mij weet ze bijna niks meer, maar dat geeft niet, we hebben lol gehad, haha!

Maandag kon ik uitslapen, niet veel gedaan die dag en 's middags moest ik werken.

Dinsdag heb ik tot half 1 in bed gelegen en er toen maar uitgegaan. Kris maar laten slapen, die kon er niet uitkomen, haha! Heb m'n was gedaan, boodschapjes. Kris heeft me 's middags naar de stad gebracht, want ik had met Sol afgesproken bij Dix Neuf, waar we lekker hebben gegeten en ze me heeft bijgekletst over haar en Jamie, wat over is. Craig (Jess d'r boyfriend), want ook nog even langs. Die ging de 29e naar Jess, naar Amsterdam om samen Koninginnedag te vieren en Sol had wat lekkers voor d'r gekocht, dus dat kwam ie even ophalen :)

Woensdag was ik ook nog lekker vrij. Ik was van plan om rond 10 uur m'n bed uit te gaan, had met Irene afgesproken om naar de stad te gaan om 11 uur. Maar om kwart over 9 klopte Kris op m'n deur, terugkomend van werk, met de vraag of ik de papieren voor Patsy (voor m'n income tax etc) al had ingevuld, want ze was een beetje pissed off dat ze ze nog niet terughad ofzo.
Daar was ik bijna mee klaar, dus ben me maar gaan aankleden, papieren verder ingevuld en ze naar Patsy gebracht, was die ook weer blij, haha! ;)
Om 11 uur Irene naar de stad gelopen en even onze dingetjes gedaan.
Daarna zijn we het cliff path gaan lopen naar 'Fermain Bay'. Het was echt heerlijk weer, lucky bastards waren we, want de dag ervoor was het niet zulk mooi weer :)
Mooie foto's gemaakt en bij het Beach Cafe bij Fermain Bay lekker wat gedronken.
Zijn teruggelopen richting de stad, Irene heeft nog even speakers gekocht voor d'r mp3-speler en zijn daarna weer teruggelopen naar huis.
We hebben nog ongeveer 2 uur in de staff cantine gezeten, wezen internetten ;)

Donderdag had ik weer een vroege dienst, weer met mezelf, is opzich wel fijn, kan ik alles op m'n eigen tempo doen enzo :)
's Middags met Irene nog even wezen internetten, vanwege de info over Queensday etc.
Rond half 5 liepen we naar de 'bushalte', waar we tot 5 uur op de bus hebben moeten wachten, want die van 16:37uur kwam niet opdagen :S
We hadden voor 'Christies' afgesproken met Sol en paar andere Nederlanders. Sol stond al te wachten met Bert (loopt stage op Herm) en Simon (Moores Hotel). We zijn richting de haven gaan lopen, want Aline kwam nog van Herm, en zijn met z'n 6en eerst wat wezen drinken en daarna lekker tapas gegeten bij de 'White d'Or'. Rond half 9 zijn we naar de 'White Hart' gegaan, waar Remy (Penninsula Hotel) al was, en onderweg liepen we Rosa (Fermain Valley Hotel) tegemoet. Later kwamen Lindsey en Anouk (beide luchthaven) ook nog en hebben meerdere keren geproost op de Koningin, haha!! :)

Gister had ik een vroege dienst en in m'n pauze paps even gesmst of er al wat meer bekend was over de slachtoffers enzo. Toen ik keek of ie al terug had gesmst, belde ie, toevallig! :) Was fijn om je stem weer even te horen paps! :)
's Middags ben ik even naar de stad gegaan, want had m'n cheque gekregen. Ben ik in de stad, denk ik ineens: 'shit, ben m'n paspoort vergeten!' Ik toch proberen bij de bank of ze voldoende hadden aan m'n Nederlandse bankpasje, maar helaas, het mocht niet baten, ik moet m'n naam met een foto hebben op één en hetzelfde stukje papier of iets dergelijks. Was ik dus voor niets naar de stad, dinsdag dan maar ;)
Weer terug heb ik Kris wakker gemaakt, maar hij was te moe om uit bed te komen, dus ben ik er op een gegeven moment maar bij gaan liggen en tv gekeken ;) Uiteten wordt dus een andere keer :)

Vanochtend weer gewerkt en zit nu op m'n kamer dit te typen. Kris heeft zoiets als een 'dongel' (van die reclame van KPN ;)) geleend van Timour (collega van ons) en die gebruik ik nu! :)
Irene is over een half uurtje vrij, dan gaan we even naar Safeway, avondeten voor vanavond kopen, haha! :)

Zo, dat was me het bericht wel weer, haha! Thanks for reading!
Er staan zo ook weer wat foto's op m'n fotosite! :)

Veel liefs en een dikke knuffel!
x Meike

Oja!
@ Pepijn & Marijn: Die zak snoep die ik van jullie heb gekregen, helemaal top! Jullie weten wel wat voor snoepjes ik lekker vind! :D
Dikke kus voor jullie!

  • 02 Mei 2009 - 16:11

    Henriette:

    Hej Meike!
    Wat leuk om weer ff te lezen wat je daar allemaal doet!
    Goed te horen dat je het naar je zin hebt..
    Helemaal weer op je plek dus.

    Koninginnedag was inderdaad een domper, erg jammer! maargoed twas niet anders.
    Ik hoef ook nog maar 4 weken te wachten en dan ga ik..
    Bijna alles geregeld dus gaat goed komen!

    Spreek u wel x @ msn..!

    Veel plezier daar, kus henriette

  • 03 Mei 2009 - 13:26

    Jootje:

    He hoi Meike,

    Hier alles prima, wel jammer dat het weer nu minder is. Het spettert vanmiddag een beetje, net nu Pepijn een mooie vlieger heeft gekregen... Als het straks droog is gaan we het even op de bult proberen.

    Leuk om je reisverhalen telkens weer te lezen!

    Hoe kom ik ook alweer op je fotosite?

    Liefs Jootje

  • 03 Mei 2009 - 17:23

    Fredy:

    Hee Meike,
    Weer een leuk verhaal heb je van gemaakt.
    Met ons is alles goed en met jou ook.
    Helaas neit uit eten geweest met Kris, jammer, je had je er ook verheugd.
    Wanneer nu wel?
    Lieve groetjes van mam xxx

  • 03 Mei 2009 - 17:56

    Oma De Vries.:

    Hallo Meike je bericht gelezen mooi hoor, ja de
    verjaardag van de Koningin wat een drama he
    zijn vanmiddag bij Hans en Jo geweest hebben leuke middag gehad met zn
    allen jammer dat jij er niet was maar dat weten
    we nu eenmaal fijn dat je het zo naar je zin hebt, groeten aan Kris,
    kus van ons Opa en Oma.

  • 04 Mei 2009 - 13:09

    Steven:

    Hey Meike!
    Je bent weer snel gewend dus! Hartstikke mooi. Ik zal de andere twee gelijk lezen, want dat had ik nog niet gedaan.. (sorry)
    Ik ben vanochtend gebeld door het KLPD. 19 mei heb ik mijn selectie/orientatie gesprek in Leusden. Eindelijk weer een stapje verder! jeej..
    Ik hou je op de hoogte!
    Knuffels en liefs

  • 04 Mei 2009 - 19:42

    Anneloes:

    Hee zus!

    Gezellig dat je vanochtend 'even' belde, haha! Ik heb al aan paps verteld hoelang we hebben gebeld, zodat hij geen hartaanval krijgt als de telefoonrekening op de deurmat valt ;)
    Nou, ik spreek je snel weer!
    Oh, en ik kan het toch niet laten om even te zeggen dat Kris wel een beetje lui is hoor :O
    Haha, no I'm just kidding girl, groetjes daar!

    Big hug and kisses!

  • 08 Mei 2009 - 09:23

    Cecile:

    Heee Meik!
    Dus dat lekker uiteten gaan dat is ook niet veranderd jammie jammie. Ik krijg steeds meer kriebels hihi :P Fijn dat je het weer zo goed naar je zin hebt joh! Doe Sol en Kris de groeten vamme!

    Houdoe!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 24226

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: