Eindelijk weer even online - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Eindelijk weer even online - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer even online

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

08 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo, hier dan weer even een verslagje van de afgelopen dagen:

.. Maandag 5 mei ..

M’n vrije dag!
’s Ochtends de was gedaan, jaja, maandag = wasdag! ;)
Ondertussen even wezen internetten. Daarna was opgeruimd en beetje aangeklungeld.

’s Avonds gegeten in de staff cantine, daarna lekker tv gekeken en beetje spelletjes gedaan op m’n laptopje.
Rond half 10 kwam Verity op m’n deur kloppen met de ‘mededeling’ dat men. Kluyver had gebeld, iets met een andere student ofzo. Was niet heel belangrijk, maar toch ook weer wel.
Ik ben maar meegegaan naar het hotel en heb hem daar even gebeld.

Wat er aan de hand is, ga ik niet hierop zetten, is niet zo leuk voor diegene. Maar er is niks ergs aan de hand met mij, Solita, Cecile of Jermain, dat jullie dat even weten. Het gaat om Elianne. Die gaat morgen (7 mei) naar huis.
Pap, mam, ik zal jullie er nog even over bellen.

Nadat men. Kluyver alles had uitgelegd ben ik weer terug naar m’n kamer gegaan en heb Cecile er even over gebeld. Samen met Solita is ze even naar Elianne geweest om te kijken hoe het met haar ging.
Daarna ben ik lekker m’n bedje in gegaan.

.. Dinsdag 6 mei ..

Island Tour vandaag!
Om half 10 ben ik naar het hotel gelopen en kwam onderweg Fern tegen.
Even met onze collega’s gekletst en rond kwart voor 10 bracht Kris (porter) ons (2 franse meisjes, Robert, Tomek, Fern en mij) naar het busstation.
Hier stond de bus al te wachten en Cecile en Jermain zaten er ook al in!

De tour was echt leuk! De buschauffeur en tevens reisleider deed het heel leuk, elke keer iets vertellen op een leuke manier. We zijn door St. Martin richting ‘Little Chapel’ gereden. Hier gingen we even stoppen en konden we ‘Little Chapel’ bekijken. Echt heel klein, maar erg mooi! Hij is helemaal met mozaiek betegeld, heel mooi om te zien!
Daarna zijn we doorgereden naar Pleimont, bij Torteval (voor degene die het willen weten die het misschien opzoeken op de kaart ofzo :))
Hier zijn er eruit gegaan en hebben een kleine ‘cliff walk’ gedaan. Hier zijn een aantal overblijfselen van de oorlog, zoals een bunker en een (gerestaureerd) kanon. Weer mooie foto’s gemaakt en zijn naar de ‘Guernsey Pearl’ gereden. Hier hebben we geluncht (op eigen kosten) en hadden een mooi uitzicht over de zee vanaf het terras daar!
Om 12 uur zijn we vanaf de west kust naar de noord kust gereden. Onderweg nog even gestopt voor een korte ‘break’. Na 5 minuten gingen we weer verder en zijn via ‘Vale Castle’ (waar Cecile en ik vorige week zijn geweest) weer terug gereden door St. Sampson naar St. Peter Port.
Om 1 uur kwam Kris ons weer ophalen en heeft ons netjes afgezet bij het Staff Block!

Heb m’n kamer een beetje opgeruimd en ben even boodschapjes wezen doen. Had met Solita om 4 uur in de stad afgeproken. Ik was er al rond kwart over 3 en had al even wat kleine dingetjes gekocht die ik nog moest hebben. Denk aan: scheerspul, elektrisch racket voor de vliegen (waar ik nog niet echt last van heb), ventilatortje en een haakje waar ik de waslijn aan kan hangen. Had er wel 1 van huis meegenomen, maar die schoot gister (5 mei) van de muur af.
Een kwartiertje in de zon op Solita gewacht en samen nog even de stad in geweest. Beetje kledingzaakjes in en uitgelopen, maar niet echt geslaagd. Waren op zoek naar een vestje ofzo, niet echt gevonden. Daarvoor zullen we toch echt naar de H&M op Jersey moeten of naar St. Malo in Frankrijk, haha! Maar dat gaan we nog wel doen hebben we besloten!

We hebben bij Christies gegeten en zijn rond 7 uur naar Fermain Valley gelopen. We hebben het Cliff Path genomen, echt super mooi! Beetje door het bos, goede en slechte paden, heel leuk!!
Bij het ‘militair iets’ hebben we even gestopt, wat foto’s gemaakt en weer verder gelopen. Ook hebben we 2x over wat rotsen bij de zee gelopen, echt gaaf! Foto’s komen zo snel mogelijk op m’n site!
Na anderhalf uur waren we op Solita’s kamer en dat was weer gezellig! Lekker gekletst en beetje ge-internet.
Mijn plan was om terug te lopen naar huis, maar het was al best donker geworden dus ik besloot maar een taxi te bellen. Na 6 pound lichter, was ik om kwart voor 10 thuis.

.. Woensdag 7 mei ..

Om 6 uur ging de wekker alweer en om 7 uur was ik weer trouw op m’n werk. Lisa kwam rond half 8, had pech met de auto nadat ze een zwarte kat had gezien en daarna tegen een auto opbotste, nog net geen vrijdag de 13e ;)
Ben was nog gebleven tot Lisa kwam, was wel aardig :)
Was echt een rustige dag, hadden maar 20 ‘departures’ en om tien over 9 hadden we er nog maar 4, waarvan 2 piloten die tot 6 uur blijven door de weeks en 1 ‘Fly Be’ persoon ;)
Om 9 uur was Tatiana er en hadden we nog minder te doen, haha!
Na de lunch, die trouwens heel lekker was: spaghetti bolognese met gehakt en lekker sausje, heb ik ‘filling’ gedaan. Moest de oude documenten (housekeeping lists, registration cards, float sheets etc.) uitzoeken en alleen de ‘cancellations’ en de registration cards bewaren. Na een kwartiertje was ik hiermee klaar en daarna nog wat mensen ingecheckt.
Om kwart voor 3, na de handover aan Fern, mocht ik lekker naar huis.

Heb me omgekleed, spullen gepakt even met de familie ter Harmsel gebeld! Heb ze allemaal aan de telefoon gehad, haha! Het was fijn om even hun stemmen weer te horen!
Ben Solita tegemoet gelopen en samen zijn we met de overvolle bus vol schoolkinderen naar Cobo Bay gegaan. Hier lekker over het strand gelopen en even door de 2 winkeltjes gelopen daar. Daarna lekker op het strand gelegen! Al hadden we wel een beetje pech, er waren wat sluier wolkjes, dus de zon was niet echt warm. Daarbij kwam ook nog dat het een beetje waaide, maar we zijn toch een beetje verkleurd! Nog even snel foto’s gemaakt bij een soort van pier, voordat het vloed werd, haha!
Daarna zijn we teruggelopen naar de bushalte en waren we rond kwart voor 7 weer op m’n kamer. Hier heb ik me even omgekleed en zijn we naar de bushalte gelopen. Hier hebben we 20 minuten op de bus gewacht, maar die kwam maar niet. Dus zijn we maar gaan lopen naar de stad, want we hadden met Cecile en Jermain afgesproken om bij ‘Dix Neuf’ te eten.
Hier waren we rond 8 uur en hebben weer lekker gegeten!
Na weer een lekkere avondwandeling was ik rond kwart voor 11 weer thuis. Heb maar even m’n voeten gewassen, want die waren me toch zwart! Heb de hele middag en avond op slippers gelopen, dus dat kan ook niet anders, haha! Ook doen ze nu een beetje zeer, maar dat is ook niet gek denk ik ;)
Besloot maar even af te gaan wassen, anders had ik geen bord, mes of beker de volgende dag ;)
Heb de foto’s even op m’n laptop gezet en ben daarna lekker gaan slapen!

.. Donderdag 8 mei ..

Vanochtend kon ik een beetje uitslapen, moest om 9 uur beginnen.
Toen ik op m’n werk was, had Fern al veel ‘departures’ gehad en ik heb dus maar de sleutels even in de hokjes teruggelegd. Weer een gewone normale shift gedraaid, ging Fern rond 3 uur naar huis en kwam Tanja. Voordat Tanja kwam had ik al wat dingen van de ‘late shift check list’ gedaan, zoals ‘half board lists’ gedaan en ‘emergency report’ uitgeprint.
Het leek net of ik om 3 uur ook al klaar was, omdat Fern ook klaar was, maar ik moest gewoon nog tot 6 uur, haha!
Uiteindelijk mocht ik om half 6 gaan. Heb even gegeten in de staff cantine, heb me omgekleed thuis en ben daarna weer naar de staff cantine gegaan om te internetten.

En hier zit ik dan nu, lekker te internetten in een te warme kantine.
Morgen is het Liberation Day hier, ’s ochtends is er een optocht van de Chelsea Pensioniers (die bij ons is het hotel verblijven) en ’s avonds zijn er blijkbaar ook allerlei dingen te doen in de stad. Misschien dat ik na m’n vroege dienst even ga kijken, lijkt me wel leuk!

Morgen dus een vroege dienst, zaterdag en zondag laat en daarna als het goed is weer 2 dagen vrij! Van het weekend wordt het weer een zonnig weekend. Het regent hier nu namelijk, nadat het vandaag echt heel warm was (van horen zeggen). Morgen voorspellen ze ook regen, maar we zullen het wel zien.

Ik ga nu echt de foto’s op m’n site zetten, van de week lukte het niet, want travelmessage was erg traag, dus ik hoop dat ik nu meer geluk heb!

// Dat geluk heb ik niet, want internet doet weer heel vaag. Ik ga het morgen maar proberen, want dit schiet niet op.

Veel liefs, Meike

PS: Echt tof dat jullie weer helemaal m'n bericht hebben gelezen, want hij was dit keer wel heel erg lang! ;)

xx

  • 08 Mei 2008 - 18:20

    Jootje:

    Heb je nog geen spijt van je volgende stage in Nederland????? Wat een leuke reisverslagen! Reisgids kun je natuurlijk ook nog worden of reisverslaggever.... Hier is het heerlijk weer, we genieten met z'n allen van het zonnetje, de mannen beginnen al weer "chocoladenekjes" te krijgen..... Lief dat je gisteren belde! Liefs! Jootje

  • 08 Mei 2008 - 20:33

    Anneloes:

    Hee Big sis of mine :)
    Echt super die verhalen elke keer, fijn dat je de tijd neemt om het thuisfront op de hoogte te houden!
    Ik ga nu stoppen, ik bel je van de week!
    En ik voel me niet verplicht om je te bellen hoor gek! :P
    Hele dikke kus + knuffel van JeZusje ;)

  • 09 Mei 2008 - 11:26

    Steven:

    Tjongejonge! wat een boel dingen allemaal zeg! Echt leuk man! Veel plezier met Liberation Day!!!!
    Dikke knuffels!

  • 11 Mei 2008 - 10:36

    Cecile:

    Heb je al foto's van Liberation Day? Die van mij zijn nogal bibberig hiihihi!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 24223

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: