Liberation Day etc. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Liberation Day etc. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Liberation Day etc.

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

11 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

.. Vrijdag 9 mei ..

Vandaag was het Liberation Day. Had een vroege dienst en het was best een rare dienst. ‘One of those days’ zeiden Jenny en Lisa.
Het was af en toe best druk, wat kleine probleempjes met reserveringen, zoals mensen die kwamen inchecken terwijl ze pas de volgende dag horen in te checken. Lisa was blij dat ik eerst pauze ging houden, want toen ik weg was, gebeurde dat dus ;)
Rond 2 uur zou ik al ‘counting the floats’ gaan doen, want het rugby team zou over 10 minuten komen, en dan zou het wel een beetje druk worden. Op het moment dat ik wou beginnen, kwam het rugby team al, dus Lisa geholpen met inchecken etc.
Bleek dus dat de lijst niet klopte van wie bij wie op de kamer sliep. Dit kwam grootendeels doordat ze overgeplaatst zijn van de ‘Trelade Hotel’ (ons ‘sisterhotel’) omdat die al een paar dagen problemen hebben met het hebben van geen warm water. Dus de lijst die wij hadden kwam niet helemaal overeen met de lijst die de rugbiers hadden.
Ik weet niet hoe het is afgelopen, maar ik hoop goed, haha!
Had ik ook nog eens een kas verschil in de ‘front float’ van + 14 pond en in de ‘petty cash tin’ + 20 pond. Lisa heeft het even opnieuw geteld, nadat ik het 2x heb geteld, en het bleek dat de petty cash verkeerd geteld was, maar de front float was wel nog steeds + 14 pond.
Na wat gepuzzel bleek het zo te zijn dat ik vergeten was iemand uit te checken in het systeem en daar waren die 14 pond van.
Gelukkig was het nu allemaal opgelost en kon ik lekker naar huis!

Ben even gaan internetten en heb geprobeerd wat foto’s op m’n site te zetten. Dit duurde wel 5 minuten per foto, dus heb nu 5 foto’s erop staan..

Even met Jermain gesmst over de plannen voor die avond. Om half 11 zou er vuurwerk zijn bij Castle Cornet en dat wou ik wel graag zien! We zouden om half 10 afspreken bij het winkeltje op de hoek bij Jermain en Cecile.
Ik was echt onwijs moe, dus ben rond 7 uur lekker op bed gaan liggen en heb ongeveer anderhalf uur geslapen. Had m’n wekker om half 9 gezet, maar daarna weer uitgedrukt en uiteindelijk werd ik om half 10 wakker.
SHIT! Zou om half 10 bij het winkeltje zijn! Gelukkig had ik een sms gekregen van Jermain die zei dat kwart over 10 ook goed was.
Pfiew, gelukkig maar! Heb me even opgefrist en ben rond 10 uur naar Cecile haar hotel gaan lopen. Hier was Jermain aan het internetten en niet veel later kwam Cecile, die eerder weg mocht, en gingen we met z’n 3en naar het ‘Fregate Hotel’. Hier konden we het vuurwerk echt goed zien!
Het vuurwerk was heel mooi, veel foto´s gemaakt die hopelijk binnenkort op m´n site staan ;)

We hadden Solita gesmst dat ze naar Christies moest komen, want die zou na haar werk een taxi nemen, want we zouden nog wat gaan drinken met z’n allen!
Rond half 12 waren zij en Menno in Christies en het was weer erg gezellig! En w
Om half 1 moesten we eruit, en zijn we richting ‘Follies’ gelopen, dit is een nachtclub. We moesten hier 6 pond betalen, maar dat hebben we niet gedaan, want voor een uurtje vonden we dat een beetje zonde.
We zijn richting de Buda Bar gegaan (ook een nachtclub) maar die bleek ook al dicht te zijn, lekker is dat, haha!
Uiteindelijk zijn we even een patatje wezen eten bij de snackbar en hebben even bij de haven gezeten. We wouden daarna naar ‘Lasca’, ook een nachtclub, maar daar zag het er een beetje verlaten uit, dus ik besloot naar huis te gaan. Cecile en Jermain zijn nog met Solita en Menno meegegaan naar Fermain Valley, ben benieuwd hoe laat/vroeg ze het hebben gemaakt, haha!

Ik was rond 2 uur thuis en heb nog even de vlaggetjes opgehangen die we hadden losgetrokken van zo’n sliert vlaggetjes die in de haven hingen, haha! Het waren namelijk rood, wit en blauwe vlaggetjes en een vlag van Guernsey. Dus nu heb ik een soort van Nederlandse vlag gecreëerd op m’n kamer!

.. Zaterdag 10 mei ..

Vandaag lekker uitgeslapen tot 11 uur. Heb tv gekeken en ben daarna even boodschapjes wezen doen. Ben echt blij dat Safeways hier op 2 minuten lopen zit!

Nu is het bijna 2 uur en over een klein uurtje moet ik alweer werken. Heb late dienst met Lisa, hopelijk is het iets rustiger dan gister.

.. Zondag 11 mei ..

Gister echt een gezellig dienst gehad! Het was een stuk rustiger dan de dag ervoor. Er kwam een Duitse groep die tot overmorgen blijven dacht ik. Dus ook een beetje Duits gepraat, gelukkig komt Lisa uit Oostenrijk, dus die kon de Duitse gasten goed helpen ;)

Richard, een nieuwe jongen van de bar, die bleek om kwart voor 4 dronken in de kamer van Pete rond te lopen en aan z’n dvd’s te snuffelen. Tanja belde daarover en Pete en Carlos gingen een kijkje nemen. Richard moest om 4 uur beginnen, maar hij is uiteindelijk niet op komen dagen. Hij was ook niet meer in Trinco.. Dus Lisa ging in de bar helpen rond 7 uur, en op dat moment belde ‘Trelade Hotel’ met de vraag of we 3 van onze gasten daar op konden halen, maar dat ging niet, want Pete had het ook ontzettend druk en Robert (porter) heeft geen rijbewijs. Wat een gedoe elke keer met het Trelade Hotel, haha. Uiteindelijk hebben ze een taxi genomen.
De rest van de avond was het rustig en de rugbiers gingen (thank god) naar de stad. ;)

Vanochtend lekker uitgeslapen en wezen douchen. Nu zit ik alweer in de staff cantine om te internetten!
Vanmiddag late dienst met Tanja, wordt ook wel weer gezellig denk ik! :)

M’n rooster voor de komende week:
Maandag: OFF
Dinsdag: Late dienst
Woensdag: Late dienst
Donderdag: Vroege dienst
Vrijdag: Late dienst
Zaterdag: OFF
Zondag: Late dienst

Ik ga weer even proberen om m’n foto’s op m’n site te zetten, wish me luck!

Liefs!
xx Meike

@ Cecile, heb de foto’s van Liberation Day nog niet op m’n site, hij is namelijk erg traag.. Komt zo snel mogelijk!

  • 11 Mei 2008 - 20:13

    Fredy:

    Geniet van je vrije dag maandag. Fijn om even met je gebeld te hebben. Je krijgt de groetjes van oma Prins en oma en op de Vries, vinden het fijn dat je het goed naar je zin hebt. Groetjes mam xx

  • 12 Mei 2008 - 01:35

    Cecile:

    Heeee! Ja bij Jermain en bij mij zijn ze zien erg goed gelukt dus onze hoop is echt gevestigd op jou! Ow by the way. Liberation Day was inderdaad laat/vroeg: uurtje of vier geloof ik....
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 24223

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: