Heerlijk genieten van de zon! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Heerlijk genieten van de zon! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Heerlijk genieten van de zon!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

13 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Hi there!

.. Maandag 12 mei 2008 ..

Gistermiddag voor m’n werk nog even een halfuurtje buiten op het gras gelezen in de zon. Heerlijk was dat, alleen jammer dat ik moest werken.

Maar.. Vandaag echt lekker van de zon kunnen genieten!
Op m’n vrije dag de wekker al om half 9 gezet. Jullie zullen wel denken, die is gek!
Maar het zou een super zonnige dag worden, rond de 23 graden!
Eerst ontbeten, de was gedaan en nog even snel naar Safeways om water te halen. Daarna de bus genomen naar de stad. Hij was weer eens te laat, maar gelukkig kon ik de bus naar Jerbourg Point nog net halen. Lees: ik ging zitten en hij reed weg, pfiew!

Rond kwart over 11 was ik bij Jerbourg Point, had een onwijs mooi uitzicht over Herm en Sark, en in de verte kon je een klein beetje Jersey zien liggen!
Tanja had me zondag aangeraden om naar Petit Port Bay te gaan. Heb het hele cliff path afgelopen en na een half uur door de echt onwijs mooie natuur te hebben gelopen, kwam ik bij een hele boel trappen naar beneden. Het zag er niet echt uit als een strand, maar ik zag ook geen stenen meer met daarop: ‘Petit Port Bay’.
Ben maar naar beneden gelopen, echt onwijs veel treden. En dan is naar beneden lopen nog niet eens zo erg! Ik moest ook nog omhoog! Maar dat kwam later. Toen ik helemaal beneden was, was het inderdaad een ‘strand’ vol met stenen. Niet echt waar ik op had gehoopt. Moet toch nog maar even aan Tanja vragen of ik wel bij het goede strand was, want ze zei dat ik op het eind met een ladder naar beneden moest, maar dat was niet het geval ;)
Heb even daar gezeten en toen ging ik weer terug omhoog. Man, wat een klim zeg!
Uitgeput was ik weer boven en ben richting ‘Moulin Houet’ gelopen. Onderweg even m’n eigen gesmeerde broodjes gegeten en van het uitzicht genoten. Echt ongelooflijk hoe mooi het daar was!
Na weer ongeveer een halfuur te hebben gelopen, was ik bij ‘Moulin Houet’. Er was een klein restaurantje en een pad naar beneden. Ik ben eerst maar naar beneden gelopen en daar bleken 2 strandjes te zijn, ook weer met stenen. Maar ook met een klein gedeelte zand en ik besloot m’n handdoek maar neer te leggen en lekker te gaan zonnen! Beetje gelezen, beetje muziek geluisterd en lekker van de rust genoten! In het begin was ik er in m’n uppie, daarna kwamen er nog een paar mensen. Rond 2 uur ben ik verder gelopen en weer een cliff path gevolgd richting ‘Saints Bay’. De zon begon me toch wel erg warm te worden, had al een sterk gevoel dat ik aardig aan het verbranden was op m’n rug.. Ik ben maar terug gaan lopen naar de ‘grote weg’, op zoek naar een bushalte. Na een beetje rondgelopen te hebben, kwam ik een bushalte tegen. Alhoewel, het zijn hier niet echt bushaltes, alleen degene waar veel bussen langskomen. Voor de rest staat er gewoon ‘BUS’ op de weg geverfd, haha! Best grappig eigenlijk!

En ik maar wachten op de bus.. In zo’n bushokje hing iets waarop stond waar de bus stopt en waar ie heen gaat (town etc.). Ik zag dat degene die naar de stad ging, ergens anders stopte waar ik stond. Ik maar weer een klein stukje gaan lopen op zoek naar een andere ‘busstop’. Niet gevonden, dus ging het maar weer vragen. Ik bleek dus toch op de goede plek te staan, haha! Net toen ik me omdraaide om terug te lopen, zag ik de bus de bocht om komen.. Was ik nou maar blijven staan! Stupid me!
Maar weer gewacht tot de volgende bus. Toen ie er eindelijk was, bleek ie niet naar de stad te gaan. Moest ik nog een stukje verder lopen en aan de andere kant van de weg gaan staan ofzoiets.
Toen ik eindelijk weer in de bus zat en we bij het vliegveld waren, vroeg er een vrouw aan de buschauffeur of deze bus naar de stad ging. Dit bleek niet zo te zijn. SHIT! Ik zat in de verkeerde bus! Ik zat in de ‘7’ en die gaat het hele eiland rond, maar ik dacht dat ie gewoon naar de stad ging, niet dus! Again: stupid me!
Ben maar bij de volgende halte uitgestapt en uiteindelijk wel in de goede bus gestapt!
Nou, dat was me wel even een avontuurtje met de bus, haha!
Rond kwart voor 5 was ik weer thuis (klinkt raar voor jullie, ik weet het ;)), heb me even omgekleed en ben naar de staff cantine gegaan om te eten.
Had beter thuis een boterham kunnen eten, want het was niet veel soeps. Beetje ‘cowl sla’ gehad en een soort van rijst salade ofzoiets. Het was te doen, maar had liever wat anders gehad, haha! Volgende keer beter ;)

Toen ik weer terug was heb ik met my little sister gebeld en daarna nog even snel paps en mams aan de telefoon gehad. Sis, was fijn om je stem weer even te horen! :)

Heb m'n foto's van die dag op m'n laptoppie gezet (ongeveer 100) en heb 'Timboektoe' gekeken op m'n laptop. Wat is dat een super leuke film zeg! :D


Nu zit ik, zoals altijd, weer te internetten in de staff cantine. M'n handdoeken zitten in de droger, want gister was het te laat om ze er nog in te doen. We mogen namelijk niet wassen en drogen tussen 23:00 en 7:00 uur.

Vandaag heb ik weer een late dienst met Tanja, gezellig! Ben benieuwd wat voor shift het nu weer wordt, of het rustig is of weer kleine probleempjes, we zullen het zien!

Trouwens, m'n foto site doet het nu wel weer wat sneller, dus over een uurtje staan er wel weer wat meer foto's op!

Veel liefs,
xx Meike

  • 13 Mei 2008 - 16:22

    Little Sis:

    Hee lieve Meik!
    Vond 't ook fijn om jouw stem weer te horen, lang geleden was dat he! ;)
    Hele dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 24222

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: