Wat een week!!.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Wat een week!!.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Wat een week!!..

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

22 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Hello everybody!

Hier weer een verslag van de afgelopen dagen, haha! Have fun! En alvast bedankt voor het lezen! :D

.. Zondag 18 mei 2008 ..

Niet veel gedaan. Eerst lekker uitgeslapen, heerlijk joh!
Daarna even wat liedjes op m’n Ipod en mobiel gezet, zodat die ook weer up-to-date zijn en daarna nog even wezen internetten in de staff cantine.
Om kwart over 2 ging ik pas terug, dus moest even snel omkleden en klaarmaken voor ’t werk!

.. Maandag 19 mei 2008 ..

Weer lekker uitgeslapen, want vandaag was ik lekker vrij!
Zoals altijd op maandag, m’n was gedaan en ondertussen wezen internetten. Even voorstellingen bij Orpheus uitgekozen waar ik heen wil en die even doorgebeld naar mams ;)
Nog even kleine boodschapjes gedaan bij Safeways en gegeten in de staff cantine. Het was echt bagger, het eten die avond.. Het was spruitjes, wortels en nog iets met aardappels en daaroverheen gesmolten kaas. Nee bedankt dacht Meike. ;)
Gelukkig waren er ook soort broodjes met zalm en cream cheese, dus heb er daar 2 van gehad, heerlijk!
Mijn plan was om lekker op tijd naar bed te gaan na een filmpje te hebben gekeken.
Ik lag lekker op bed ‘Knocked Up’ te kijken, halverwege belde Sol om half 9 met de vraag: ‘gaan we nog wat doen vanavond? Ik ben al naar huis gestuurd.’
We besloten om te gaan kijken of Beau Sejour nog open was en gingen daarvoor nog even langs Cecile. Even gekletst en wij op weg naar Beau Sejour, die helaas tot 10 uur open was, en wij waren er om kwart voor 10, haha!
Even wat drinken en chips gehaald bij de Candie Shop en weer naar Cecile gelopen. Ze moest tot half 11 werken en wij hebben zolang 2 afleveringen van Will & Grace op haar kamer gekeken.
Toen ze klaar was lekker gekletst met elkaar en Sol ging rond 11 uur terug naar Fermain.
Ik ben nog gebleven tot een uur of kwart voor 1 en ben daarna ook terug gegaan.

.. Dinsdag 20 mei 2008 ..

Vandaag nog een vrije dag en ik had de avond ervoor besloten om naar ‘Pembroke Bay’ te gaan.
Om tien over 11 nam ik de bus naar de stad. Ik moest nog 3 kwartier wachten voordat de bus kwam die naar het noorden ging, dus ben naar de vuurtoren gelopen en heb even foto’s gemaakt, het was weer een super mooie dag, dus had mooi uitzicht over Herm en Sark vanaf daar. (De vorige keer dat ik daar was, was het donker)
Rond half 12 weer teruggelopen en om tien voor 12 kwam de bus.
Lekker over het strand gelopen op m’n blote voeten en op een soort rots lekker in de zon zitten lezen.
Na een halfuurtje ben ik verder gelopen en weer een soort van cliff walk gedaan.
Na een uurtje was ik het wel zat, het was erg warm, en ben ik op de gok terug gaan lopen op zoek naar de bushalte waar ik ook was uitgestapt.
Net voor de bushalte was een soort kiosk waar ze softijs verkochten! Jippie, eindelijk weer softijs! Was echt heerlijk!
Om kwart voor 3 was ik weer thuis, heb even m’n sport spullen gepakt en ben naar Cecile gaan lopen, want we hadden gister afgesproken om rond 4 uur met z’n 3en te gaan sporten en zwemmen bij Beau Sejour!

Dit plan liep even anders. We waren boven bij de fitness balie, zegt het mevrouwtje daar dat we een membership moeten hebben om te kunnen fitnessen. Nou lekker is dat, die hadden Sol en ik dus niet.
Cecile maakte er nog even een leuk verhaaltje van, om te proberen dat we wel naar binnen konden.
‘Ja, maar vorige week is ze ook al geweest en ze weet hoe de apparaten werken’
‘Maar heeft ze dan een papier ingevuld met een instructor?’
‘Uuuh, nee…’
We zijn maar weer even naar beneden gelopen naar het ‘kantoortje’ van de memberships. Hier even wat informatie gevraagd en ik ga er nu even overnadenken of ik zo’n membership neem.
Wordt vervolgd dus. ;)

Uiteindelijk hebben we besloten om gewoon te gaan zwemmen. Dat was ook erg lekker!
Alleen hadden Sol en Cecile niet echt veel puf/zin, dus hun training verwaterde (letterlijk ;)) een beetje. Wel lekker wat baantjes getrokken en beetje gek gedaan.
Voordat we in het zwembad lagen hadden we al met Jermain afgesproken om ’s avonds bij Dix Neuf te gaan eten.
Hier waren we rond 6 uur en we hebben weer lekker gegeten!
Na het eten zijn we naar Fermain gelopen, want we ging Sol helpen met verhuizen.
Ze zou 7 dagen per week moeten werken en daarna pas naar d’r nieuwe hotel gaan, maar Cecile (en wij natuurlijk ook) waren het daar niet mee eens en ze heeft even met Kluyver erover gebeld. Die heeft met Fermain Valley gebeld en die waren niet zo ‘amused’. Die hebben haar dus maandagmiddag maar verteld dat ze al kon gaan.
Om kwart voor 8 waren we op haar kamer en om kwart over 8/half 9 hadden we alles ingepakt, en hoe! Al het eten en drinken en andere troep in een dekbedovertrek gegooid en als een ‘zak van Sinterklaas’ meegenomen, haha! Je ziet het waarschijnlijk wel voor je!
De rest gewoon in de koffers en tassen. Om kwart voor 9 kwam de taxi en onze taxi-vriend (heb al 3x bij hem in de taxi gezeten ofzo) kwam de bocht om en hij moest al lachen toen ie ons zag staan, geweldig!!
Na alles in de auto te hebben gekregen begon de rit. Vaarwel Fermain Valley, hallo Fleur du Jardin.
Daar de spullen uitgeladen en even kennisgemaakt met Jessica, waar Sol haar kamer mee gaat delen.
Even de spullen op de kamer gezet en weer een taxi besteld richting de stad.
Ze zullen wel denken, die hebben ook vaak een taxi nodig, haha! Een andere aardige taxi chauffeur kwam ons ophalen en Sol maakte meteen weer een afspraak of hij haar rond 11 uur op kon halen bij Christies, haha!
We hebben dus bij Christies, zoals gewoonlijk, gezellig wat gedronken en om 11 uur was de taxi er weer. Omdat ie op de heenweg ook langs het St. Pierre Park kwam, besloot ik om mee terug te gaan, kon ie me mooi even afzetten!

.. Woensdag 21 mei 2008 ..

De 6e werkweek is begonnen! En die begon al om 6 uur ’s ochtends! Ik had een vroege dienst met Fern, was weer gezellig. Na een beetje rommelige ochtend qua taxi’s en departures, was het alweer half 12 en ging ik even lunchen. Heerlijk 2 sandwiches gehad met eiersalade en plakjes komkommer!
De rest van de shift was redelijk rustig en voor ik het wist was het alweer 3 uur!

Lekker naar huis gegaan en even snel afgewassen en naar Cecile gelopen. Onderweg even gezellig gebeld met mams.
Met Cecile ben ik naar de stad gelopen, Sol stond nog steeds in King’s Mill op een bus te wachten, die achteraf niet is gekomen..
Cec en ik hebben even door de stad gelopen en even wat winkeltjes in en uit geweest. Tot slot hebben we wel een half uur in een boekwinkel lopen neuzen. Heb een Engels tienerboek gekocht, lijkt me wel goed voor m’n Engels! Ben benieuwd hoe het gaat! :)
Rond half 6 kwam Sol aanlopen op d’r blote voeten, ze had blaren van d’r redelijk nieuwe gympjes, en zijn we gaan kijken waar we zouden gaan eten.
Uiteindelijk zijn we bij ‘Riva’ uitgekomen en hebben daar echt heerlijk gegeten! Leuke tent, ziet er beetje chique uit, maar heeft ook weer een relaxte sfeer, echt leuk!
Rond 7 uur begon het voetbal, want het was de grote finale van de Champions League! Niet echt wat van meegekregen, haha!
Na een plannetje te hebben gemaakt: Eerst naar de Candie Shop, daarna spullen van mij ophalen bij Cecile, dan even filmpje ophalen bij Jermain en dan richting mij om daar het filmpje te kijken.
Het is plannetje is gegaan tot het filmpje ophalen bij Jermain. Hier ben ik overgehaald om toch te blijven, want volgens mij hadden de meiden niet echt zin om nog naar beneden te lopen en daarna weer terug, haha!
We hebben lekker 2 afleveringen van Will & Grace gekeken en ben daarna lekker naar huis gaan lopen met Jermain’s dikke vest aan, had namelijk alleen een t-shirtje aan. Tja, het was vanmiddag ook zulk lekker week, hé Sol!? (die had een knie broek aan ;))

* Morgen heb ik weer een vroege dienst, nu met Tatiana en Fern komt om 9 uur. Het plan is, dat ik na m’n werk naar Jermain ga om de afleveringen van seizoen 4 van Grey’s Anatomy op mijn laptop te zetten. Hij smst als hij klaar is en dan ga ik daarheen. Verder weet ik nog niet wat mijn plannen zijn. Misschien ’s avonds lekker een aflevering van Grey’s kijken ofzo!
Ik ga nu even hier beetje opruimen en dan lekker naar bed! Hoop dat ik om half 12 in bed lig, want morgen gaat de wekker weer om 6 uur! *

.. Donderdag 22 mei 2008 ..

En dat is vandaag!!
Wat een ochtend zeg. Gister waren de taxi’s al volgeboekt op het hele eiland tussen 7 en 10, maar vandaag was het nog erger! Iedereen moest en zou een taxi hebben, wat soms gewoon onmogelijk is. Ik vraag vanaf nu gewoon bij elke business man/vrouw die incheckt, of er een taxi moet worden geboekt voor de volgende ochtend, want anders is het niet te doen als ze ’s ochtends naar de receptie bellen: ‘kun je een taxi voor me boeken voor zo snel mogelijk?’
Nou, na een drukke ochtend met bijna 70 check outs te hebben gehad, was het dan half 12 en gingen Tati en ik even lunchen. Hier noemen ze het tussen de middag ‘dinner’ en ’s avonds ‘lunch’, beetje vaag.
Om 3 uur was ik lekker vrij en ben met m’n laptop naar Jermain gelopen. Hier de 1e 4 afleveringen van het 4e seizoen van Grey’s Anatomy overgezet van zijn harde schijf naar mijn laptop, en ook nog even ‘The Kite Runner’.
Even een kijkje genomen in een kamertje waar hij heel misschien naar toe gaat verhuizen, gewoon in hetzelfde gebouw waar hij nu zit, maar hij was heel erg klein, dus Jermain gaat er nog even over nadenken. Al zei ie net al wel dat ie het waarschijnlijk niet doet..

Ik zit nu bij Cecile op haar kamer te internetten, want ik moet iets downloaden om de afleveringen van Grey’s te zien en ‘The Kite Runner’. Ik hoor nu alleen geluid, maar zie geen beeld.
Omdat ik geen zin had om straks nog naar de staff cantine te gaan, heb ik Cecile even gebeld en het mocht!

Vanavond ga ik, als ik het heb gedownload, lekker een aflevering van Grey’s kijken en ik denk dat ik lekker op tijd naar bed ga!
Morgen heb ik weer een late dienst voor de verandering ;)

@ Mam:
Ik mail je morgenvroeg even wat ik nog allemaal nodig heb, heb hier namelijk het briefje niet liggen.

@ Jootje:
Bedankt voor je mail, heb hem met een vette glimlach gelezen! Ik zal ‘m snel beantwoorden!

Veel liefs,Meik

  • 24 Mei 2008 - 20:28

    Fredy:

    Ik zie je mail wel tegemoet met je wensjes. Met Anneloes naar jazzdans voorstelling KDO geweest, leuk en gezellig.Je bent echt een leuke reisverslaggever, goed hoor.
    lieve groetjes xx mam

  • 27 Mei 2008 - 09:38

    JeZusje:

    Leuk leuk leuk ;)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 24220

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: