Veel gedaan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu Veel gedaan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meike Prins - WaarBenJij.nu

Veel gedaan!

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

27 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Hello there!

Ik ga weer verder waar ik de vorige keer gebleven was!
Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om m'n verhalen te lezen, want soms zijn ze wel erg lang, haha! ;)

.. Vrijdag 23 mei 2008 ..

Donderdagavond toch maar ‘Knocked Up’ verder afgekeken, want de afleveringen die ik van Jermain heb gekregen, had ik in NL al gezien. Maar hij zou binnenkort de anderen ook downloaden, dus die krijg ik dan ook weer!

Na de film lekker op tijd (lees: 11 uur) gaan slapen en vanochtend om 10 uur m’n bed uitgegaan. Even ontbeten en wezen internetten in de staff cantine. Hier ook even wat gegeten en toen m’n batterij leeg was ben ik maar weer naar m’n kamer gegaan. Even boodschapjes gedaan en gecomputerd.
Moet zo weer werken. Heb een late dienst, wel weer zin in, vind het wel fijn dat ik het nu een beetje afwisselend heb. Tanja is weer terug en heb weer 2 late diensten met haar, gezellig!!
Oja, Sol kwam om 2 uur ook nog even langs. Ze moest naar de Safe Ways en dat is 2 minuten van mij, dus hebben even gezellig bijgekletst!

.. Zaterdag 24 mei 2008 ..

Lekker uitgeslapen en aangeklungeld. Beetje gecomputerd en gepuzzeld in m’n Engelse ‘Kriss Kross.’
Had weer een late dienst. Was heel erg rustig, hadden in totaal nog 18 arrivals en geen departures. Niet veel gedaan dus, haha! Was ook wel een keer lekker!

.. Zondag 25 mei 2008 ..

Vanochtend ging de wekker weer om 6 uur, want had weer een vroege dienst (na een late dienst, tja, je raakt eraan gewend).
Rond kwart voor 8 kwam Lisa, heb dus 3 kwartier de shift alleen gedraaid, haha! Niet veel bijzonders, dingen van de check list doen en ‘counting the floats/banking’. (( heb nog geen goede vertaling hiervoor gevonden ))
Ook weer een rustige shift (18 departures) en alles liep op rolletjes! Beter dan van de week met die stomme taxi’s!

Om 3 uur mocht ik gaan en ben naar Sol gaan lopen. Echt een mooie route, wel veel heuvel op en heuvel af, maar daar zijn we inmiddels al aan gewend! Na ongeveer een halfuurtje was ik bij ‘Fleur du Jardin’ en heb even lekker in de zon op het terras gezeten. Even gelezen in m’n Engelse tienerboek (jaja, heb een Engels boekje gekocht, best leuk!) en ben rond 6 uur weer terug gegaan.
Probeerde Cecile al te pakken te krijgen, die zou ’s avonds bij mij komen, om te vragen of ze zin had om samen iets te halen bij de ‘Fish and Chips Bar’ aan het einde van de straat hier. Kreeg haar niet te pakken, dus heb zelf maar wat gehaald, haha!
Was erg lekker, had friet en een soort van worstje ofzo, en dat voor 2,20! Beter kan het niet, haha!
Net toen ik op het punt stond om af te wassen, zag ik Jut & Juul (Jermain & Cecile) aan komen lopen. Cecile heeft me geholpen en Jermain heeft maar even een sudoku gemaakt, haha!
We besloten om Monopoly te gaan spelen, uiteindelijk heeft Jermain gewonnen, nadat hij ons beide bankroet had gemaakt met zijn 13 hotels ofzo!
Ondertussen ‘Walk the Line’ gekeken en nog even gekaart. Om kwart voor 12 hadden ze een taxi terug en heb ik de ‘troep’ opgeruimd.
Morgen en overmorgen ben ik vrij. Heel misschien gaan we morgen sporten met z’n 3en, maar eerst ga ik lekker uitslapen!
Dinsdag moet ik even naar de bank en even naar de stad. Hoop dat het weer mee zit, want het ziet er niet zo heel goed uit. Afwachten maar weer! (as usual ;-))

.. Maandag 26 mei 2008 ..

Had m’n wekker om half 11 gezet en rond kwart voor 11 Cecile gesmst of we rond 2 uur zouden gaan sporten.
Ook Sol even gesmst of ze zin had om mee te gaan. Die smste gelijk terug dat ze al naar de stad aan het lopen was en of ze even langs kon komen, ze moest nog 15 minuten lopen.
Tuurlijk! Ik als een speer me aangekleed en ontbeten. Halverwege m’n ontbijt kwam Sol en nadat ik klaar was met alles zijn we naar de stad gelopen. Het was bank holiday, dus we dachten dat de winkels dicht waren. Maar tot onze verbazing waren er toch een aantal open. Sol heeft een koelkastje gekocht, want die had ze niet op d’r kamer.
Ik moest even op zoek naar een nieuw badpak, een hoge waar ik de bandjes bij m’n schouders niet elke keer op hoef te trekken (ofzo ;))
Niet gevonden, maar dat komt nog wel! Wel een bidon gekocht voor het sporten.
Daarna zijn we naar ‘Dix Neuf’ geweest om te lunchen en Cecile kwam ook gezellig even lunchen. Het plan was om te gaan sporten, maar het was best mooi weer geworden, dus besloten we om de bus te pakken naar ‘Petit Bot Bay’. Dit schijnt de mooiste baai van Guernsey te zijn.
Voor we hier kwamen, moesten we nog wat cliff paths lopen, maar dat was zeker weer de moeite waard! Onwijs mooie uitzichten en de natuur is overal weer anders. We zijn door een soort ‘bush bush’ gelopen en veel trappen en heuvels op en af. Uiteindelijk waren we er en het is daar inderdaad heel mooi! Gewoon een baai met strand, in plaats van stenen, haha!
We hebben even bij het restaurantje daar wat gegeten en gedronken en zijn weer terug gaan lopen naar ‘de bewoonde wereld’. Ook kwamen we weer door een soort van ‘bush bush’, we hadden net het gevoel alsof we in Burgers Zoo liepen!
We zijn met de bus terug gegaan naar de stad en hebben nog gegeten bij ‘Valentino’s’.
Daarna is Sol terug gaan lopen naar ‘Fleur’ en Cec en ik zijn naar haar kamer gegaan. Even uitgerust en ge-internet en rond kwart over 9 lagen we in het zwembad! Heb ongeveer een halve kilometer gezwommen (20 baantjes) en om 10 uur waren we weer gedoucht en wel.
Toen we terug wouden lopen, zagen we dat het zeikte van de regen. Gelukkig had ik m’n parapluutje meegenomen, dus werden we niet zo nat. Nou, dat zou je denken. Al is het een klein stukje lopen, je moet wel over een soort van zandweggetjes en je raad het al, vet veel plassen! En uitgerekend wij gaan daar weer in staan, haha!
Nog even wat drinken gehaald bij de Candie Shop en daarna ben ik (nog steeds in de regen) terug gaan lopen. Gelukkig begon het halverwege wat minder te regenen, maar m’n sokken waren wel nat toen ik thuis was. Maar gelukkig wordt alles droog wat nat is geweest, haha!

.. Dinsdag 27 mei 2008 ..

Vanochtend de wekker rond half 11 gezet en om kwart over 11 liep ik alweer richting Cecile. We zijn even de stad in gegaan op zoek naar een badpak voor mij. Niet echt iets gevonden, volgende week op Jersey (zo meer info!!) kijken.
Moest even naar de bank en heb een nieuw dekbedovertrek gekocht! Bordeaux rood, heel erg mooi!
We zijn even naar de haven gelopen, want we gingen even informeren over de boat trips naar Jersey.
We gaan nu aankomende maandag, om 7.20 met de boot naar Jersey!! :D
Om 6.40 moeten we al aanwezig zijn daar, dus dat wordt een kort nachtje, haha! Maar we hebben er onwijs veel zin in! Wordt lekker shoppen en de hele dag op Jersey rondlopen! ’s Avonds om 9 uur gaat de boot weer terug naar Guernsey, dus we zijn echt de hele dag onder de pannen!! :D

Daarna zijn we terug gelopen en Cecile is nog even langs Jermain gegaan en daarna moest ze werken.
Ik heb even boodschapjes gedaan en m’n nieuwe dekbed op m’n bed gedaan!
2x geprobeerd om te wassen, maar alle wasmachines waren bezet, dus vanavond nog maar even proberen!

Zit nu dus te internetten en ga zo nog even verder met m’n foto’s.

Moet zo nog even langs Sol, want gister heb ik haar badpak aangehad dus die moet ik even terugbrengen (+ brood dat ik voor haar heb gekocht, haha!)

M’n rooster voor aankomende week voor de liefhebbers:
Woe: Laat
Don: Vroeg
Vr: Vroeg
Zat: Laat
Zon: Laat

Byee!
xx Meike

  • 27 Mei 2008 - 17:05

    Jootje:

    Hoi Meike,
    Ik vroeg me al af waar je verslagje bleef, ik had je al een aantal dagen gemist..... (haha). Je hebt weer heel wat gedaan deze week maar zo te zien verveel je je nog niet, gelukkig maar! Veel plezier op Jersey maandag!
    Liefs Jootje
    PS Mooie foto's heb je gemaakt!

  • 29 Mei 2008 - 11:57

    Janneman:

    Hey lief dropje!! Ik lees het nog steeds hoor! Ik dacht dat ik alleen van die lange verhalen had haha!! tot snel!!!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike

Hoi allemaal! Welkom bij mijn waarbenjij.nu :) Vanaf 15 april zit ik voor 5 maanden op Guernsey en hier kun je mijn verhalen en belevenissen die ik meemaak lezen! ;) Tot gauw! xx Meike

Actief sinds 02 Maart 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 24215

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 23 April 2010

Back to Guernsey!

15 April 2008 - 29 September 2008

Stage Guernsey

Landen bezocht: